سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران تاکید کرد:
امید اسمعیلی_صدای نکا؛ محمدعلی رمضانی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران امروز در نشست هم اندیشی برای ارتقای نظام پاسخگویی به مطالبات کیفی آرد در مازندران ضمن تبیین سیاستهای کلان دولت در زمینه یکسانسازی یارانه گندم نوع 1 و 2، بر نقش حیاتی گندم به عنوان کالایی استراتژیک و نان به عنوان قوت غالب مردم تأکید کرد و گفت: در شرایط بحرانی و زمان جنگ، اهمیت این زنجیره حیاتی بیش از پیش نمایان میشود و وظیفه ما حفظ انسجام، کیفیت و پاسخگویی دقیق در این مسیر است.
وی از محورهای اصلی این جلسه، تقویت هماهنگی بین دستگاههای مسئول، از جمله اداره کل غله، شبکه بهداشت، کارخانجات آرد، نمایندگیهای شهرستانی و نانوایان بود. تقسیم وظایف، پاسخگویی سریع به مطالبات نانوایان، بررسی میدانی وضعیت آرد توسط نمایندگان کیفی و بازاریابی کارخانه، و واکنش بهموقع به چالشها از جمله مباحث کلیدی این نشست بود.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران تأکید کرد که با توزیع عادلانه گندم با کیفیت یکنواخت بین کارخانجات، زمینه رقابتی سالم و سازنده برای تولید آرد با کیفیت فراهم شده است. در این ساختار، کارخانههایی که خدمات بهروز، ارتباط مؤثر با نانوایان و پاسخگویی فعالتری دارند، در مسیر ارتقاء و توسعه قرار خواهند گرفت.
در ادامه این نشست، روند رسیدگی به مطالبات نانوایان پیرامون کیفیت آرد تشریح شد. بر اساس این سازوکار، در گام نخست، نانوا میتواند از طریق شماره تلفن درجشده روی کیسههای آرد با کارخانه تولیدکننده تماس بگیرد. مسئولین بازاریابی و کنترل کیفیت کارخانه موظفند در اسرع وقت با نانوا ارتباط برقرار کرده و از طریق آموزش و مشاوره فنی و تلفنی، یا مراجعه حضوری و آموزش چهرهبهچهره ، مطالبات به حق نانواها را پاسخ خواهند داد.
در صورت تداوم مشکل، نمایندگی غله شهرستان با هماهنگی معین کارخانه و کارشناس شبکه بهداشت، از آرد مصرفی و آرد نانواییهای مشابه نمونهبرداری کرده و موضوع جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه استان ارجاع میشود. در مرحله نهایی، تیم تخصصی استانی با بررسی کارشناسی موضوع، مراتب را به صورت ویژه و با سرعت رسیدگی و اقدامات قانونی لازم را در دستور کار قرار خواهند داد.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ، برگزاری این جلسه تخصصی را نشاندهنده عزم جدی این اداره کل برای بهبود مستمر کیفیت آرد و نان، افزایش پاسخگویی به ذینفعان و تقویت همافزایی بین بخشهای مختلف زنجیره تأمین دانست و اظهار داشت: ارتقاء کیفیت نان به عنوان یک کالای اساسی خانوار، نیازمند تداوم همکاری، آموزش، و نظارت منسجم و چندلایه خواهد بود.
کارگاه آموزشی و جلسه هماندیشی با هدف ارتقاء کیفیت آرد و نان استان، بررسی وضعیت گندمهای ذخیرهشده، و هماهنگی میان نهادهای مرتبط، با حضور سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، مسئولین کنترل کیفی و بازاریابی کارخانجات، معینهای شهرستانی و کنترل کیفی اداره کل غله برگزار شد.
در این نشست، آخرین وضعیت گندم، آرد و نان استان، برنامههای پیشرو، چالشهای موجود در زنجیره تأمین، و راهکارهای بهبود فرآیند اختلاط و تخصیص گندم در مراکز ذخیرهسازی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین با بهرهگیری از نظرات تخصصی کارشناسان، فرایند شناسایی و پایش کیفی گندمهای ذخیرهشده در استان بازنگری و بهروزرسانی شد تا در مسیر تأمین پایدار و با کیفیت آرد، گامهای مؤثرتری برداشته شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰