مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا:
سمیه کریمی-صدای نکا:نوراله ادبی فیروزجائی با اعلام اینکه کالای ارزشمند برق با سختی و هزینه بسیار زیادی تولید می شود، از رشد تولید انرژی خالص نیروگاه نکا در 3 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در سه ماه نخست امسال بیش از دو میلیارد و 151 میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 9 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه برق به سختی و با مشقات و هزینه زیادی تولید می شود، بر ضرورت آمادگی حداکثری همه واحدهای نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان تأکید کرد و گفت: در راستای رفاه و آسایش هموطنان عزیز، با تلاش بی وقفه همکاران از مهرماه سال گذشته تا خرداد امسال به مدت 8 ماه چهارده برنامه تعمیراتی در همه واحدهای هفت گانه نیروگاه به اجرا در آمد تا خللی در تأمین برق مشترکان شبکه بوجود نیاید.
ادبی همچنین با اشاره به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای نیروگاه نکا بدلیل عمر بالا، تصریح کرد: از بهره برداری واحدهای بخار و سیکل ترکیبی این نیروگاه به ترتیب 45 و 32 سال میگذرد، لذا بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال به سادگی نیست، اما همکاران توانمند و متخصص ما به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت جهادی خود در انجام به موقع بازدیدهای دوره ای و تعمیرات میاندوره ای و اساسی و نیز نگهداری اصولی واحدها توانستند آمادگی واحدها را برای پایداری تولید در وضعیت مطلوبی حفظ کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا همچنین ناترازی تولید و مصرف استانهای مازندران و گلستان را یادآور شد و افزود: در زمان اوج باری، شبکه مصرف برق مازندران بویژه در مناطق غرب بدلیل مهمانپذیر بودن به شدت افزایش می یابد و با توجه به ثبت رکورد 5 هزار و سیصد مگاواتی در سال گذشته و روند افزایشی تقاضا بدلیل گرمای هوا پیشبینی می شود که امسال این عدد به 5700 مگاوات برسد.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا بر ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در کشور تأکید کرد و گفت: بالا بودن شدت مصرف برق کشور ما در مقایسه با سایر کشورها یکی از چالشهای اساسی صنعت برق است لذا از همه هموطنان و شهروندان عزیز استان مازندران انتظار داریم که مصارف خود را مدیریت و بهینه مصرف کنند و از رسانه های ملی نیز می خواهیم که به موضوع ترویج فرهنگ مدیریت مصرف اهتمام بیشتری داشته باشند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰